خانه >> اخبار >> کتاب زیکونومی

انتشارات راه پرداخت کتاب «زیکونومی» را با حمایت شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس منتشر کرد.

این کتاب با ۲۹۶ صفحه و سه بخش را مهدی دریایی و عباس خمسه ترجمه کرده‌اند و زیکونومی می­گوید که نسل زد بر آینده کسب‌وکار تأثیر گسترده‌ای گذاشته و در نهایت موجب تغییر شکل کلی آن می‌شود و در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه نسل زد آینده کسب‌وکار را تغییر می‌دهد و چه باید کرد؟

محمدعلی گوگانی، مدیرعامل و عضو هیئت ­مدیره شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس به‌عنوان حامی کتاب زیکونومی درباره این کتاب در یادداشتی نوشته است:

«دنیای کسب‌وکارها پیوسته با پیچیدگی‌های جدید روبه‌رو می‌شود. مدیریت کسب‌وکارها هیچ‌گاه فعالیت ساده‌ای نبوده است؛ با این همه، امروز این فعالیت پیچید‌گی‌های بیشتری هم پیدا کرده است. مدیران این روزها ناگزیر از مدیریت در شرایط ابهام هستند. شرایطی که آینده در آن نامشخص است و بی‌نظمی به صورت پیوسته در حال افزایش. مدیر موفق برای عبور از گردنه‌های حساس و رسیدن به اهداف استراتژیک، باید راهبردهای مشخص و متمایزی در زمینه جذب و استخدام، فروش و بازاریابی، مدیریت محصول و رشد داشته باشد.

هر آن چه که مدیران باید برای رشد و پایدار نگه داشتن کسب‌وکار خود انجام دهند، در حال حاضر تحت تاثیر عاملی قرار گرفته است به نام نسل زِد. نسل زد همه آن چه که پیش از این برای مدیریت کسب‌وکارها می‌دانستیم را به زیر سوال برده است. مدیران کسب‌وکارها اکنون در شرایطی هستند که برای حفظ مشتریان و پرسنل خود باید همه چیز را از نو طراحی، و خود را با نسل زد همراه کنند. علاوه بر این که نسل زد اکنون وارد کسب‌وکارها شده‌ است و مهم‌ترین بخش منابع انسانی شرکت‌ها‌ به شمار می‌رود، افراد این نسل هم‌زمان مهم‌ترین دسته مشتریان کسب‌وکارها هم هستند. کسب‌وکارها برای فروش و بازاریابی که بر این نسل تاثیرگذار باشد، باید روش‌های دیگری را تجربه کنند. نسل زد به شیوه دیگری نسبت به نسل‌های قبلی زندگی می‌کند و برای تاثیر گذاشتن بر آن، باید روش‌های دیگری را آزمود.

مدیران در این شرایط با سوال‌های زیادی روبه‌رو هستند و برای این پرسش‌ها نیاز به پاسخ‌های سریع و کاربردی دارند. اگر کسب‌وکارها خودشان را با این تغییر همراه نکنند، در زمینه منابع انسانی و مشتریان، ضررهای بزرگی را بر خود تحمیل خواهند کرد.

کسب‌وکارهای آینده، آنهایی هستند که به سرعت خود را با نسل جدید همراه می‌کنند. آنهایی که این نسل را درک می‌کنند، برندگان ۲۰ سال آینده خواهند بود و آنانی که درکی از این تغییر ندارند، بازندگان سال‌های آتی شناخته می‌شوند. در این زمینه راهنماهای قابل قبولی وجود ندارد. در این برهوت اما، کتاب زیکونومی راهنمایی برای بقا است. مدیران نیاز به راهنمایی دارند که پاسخگوی پرسش‌های بی‌پایان آنها باشد و کتابی که در دست دارید تلاش می‌کند چنین نقشی را بازی کند.

کتاب دکتر دنیس ویلا و جیسون دورسی، براساس تحقیقات گسترده آنها نوشته شده است. آنها آموخته‌های بیش از ۶۰ پروژه مطالعاتی و تعامل و همکاری با ۵۰۰ شرکت در سراسر جهان را در این کتاب مدون کرده‌اند. آنها در این کتاب تلاش می‌کنند پاسخ این پرسش‌ها را بدهند که نسل زد چه کسانی هستند؟ مدیران کسب‌وکارها برای فروش موفق و بازاریابی تاثیرگذار بر این نسل، چه چیزهایی را باید بدانند؟ و این که امروز دقیقا چه باید کرد.

مدیران کسب‌وکارها این روزها در یک لحظه حیاتی زندگی می‌کنند. دنیای کسب‌وکارها در حال تغییر شکل است و شتاب تغییر به حدی است که هر مدیر اجرایی، هر کارآفرین، هر مدیر منابع انسانی و هر مدیر بازاریابی، چنانچه  خود را برای آن آماده نکند، نه تنها از پتانسیل قدرتمند این نسل بهره‌مند نمی‌شود، بلکه طعم تلخ جا ماندن از آینده را هم خواهد چشید. امید داریم انتشار این کتاب در زمینه توسعه راهبردها برای مدیران ایرانی مفید باشد».

در بخش اول کتاب با پنج فصل به معرفی ساختار نسل زد پرداخته شده و در فصل دوم و سوم این بخش به بازتعریف اصطلاح  «نسل» و وقایعی که نسل زد را شکل داده‌اند پرداخته و در فصل پنجم نیز نگاهی به منابع مالی نسل زد داشته است.

بخش دوم این کتاب با چهارفصل، نسل زد را تأثیرگذارترین مشتریان جهان معرفی می‌کند و در فصول مختلف توقعات نسل زد از برندها، آنچه نسل زد می‌خرد، چگونگی جلب وفاداری نسل زد به برندها و تعلق خاطر و ایجاد آگاهی در مصرف‌کننده را بیان می‌کند.

در فصل دهم نیز به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان با کارمندان نسل زد شروع درستی داشت و برای پاسخ به این سؤال این نکات را مطرح می‌کند که نسل زد برای جست‌وجوی مشاغل اول از طریق دوستان و بعد یوتیوب اقدام می‌کنند و برای اینکه چطور بتوان نسل زد را جذب کرد به بیان درخواست‌های متناسب با این نسل، پیشنهادهایی برای مصاحبه  و استخدام، مصاحبه‌های ویدئویی و تهیه اطلاعیه جذب نیرو می‌پردازد.

در فصل آخر این کتاب نیز پیشنهادها و راهکارهایی به شرکت‌ها برای جذب نسل زد و دسترسی به توانمندی‌های بلندمدت آنها ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

keyboard_arrow_up