راه‌حل‌ها و فناوری کیوسک تعاملی

Interactive Kiosk Solutions and Technology

راه‌حل‌ها و فناوری کیوسک تعاملی

کیوسک‌های تعاملی در حال تغییر و دگرگون کردن چگونگی انجام کسب و کارها و ارایه خدمات هستند. فناوری‌های نوین، برای تقویت و ارتقاء نتایج نهایی، راه‌های جدیدی را پیش روی کسب و کارها و مشاغل قرار می‌دهند، کارکنان را بر امر خدمت به مشتری متمرکز می‌کنند و با تکیه بر تجربیات بالا، انتظارات و توقعات در حال تغییر مشتری را بر آورده می‌کنند.

ویژگی‌های کیوسک‌های تعاملی     

  • کیوسک‌های تعاملی به کسب وکارها در جلب توجّه مشتریان و بازدیدکنندگان کمک می‌کنند و اجرای عملیات فروش را شتاب می‌بخشند.
  • کیوسک‌ها هنگامی که با هوش مصنوعی تلفیق و یکپارچه شوند، می‌توانند داده‌های کسب و کار را تحلیل و تجربیّات شخصی را در اختیار خریداران قرار دهند.
  • فنّاوری‌های غیرلمسی که به جای لمس فیزیکی، از طریق حرکات دست و سر(ژست)، حرف زدن و تشخیص اشیاء، عمل می‌کنند، نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی را در کنار ایجاد آسودگی‌خاطر و بهره‌وری بالا، کاهش می‌دهند.

از فروشگاه‌ها و بانک‌های خُرد گرفته، تا رستوران‌های فست‌فود و هتل‌ها، مشاغل و سازمان‌ها در صنایع مختلف، از کیوسک‌های تعاملی نسل بعد به عنوان وسیله‌ای جهت رسیدن به مخاطبین جدید و ارتباط با مشتریان مشتاق، استفاده می‌کنند و فرصت‌های تازه‌ای را برای بهبود کسب نتایج نهایی، به دست می‌آورند. آخرین و جدیدترین راه‌حل‌های کیوسک، هنگامی که با هوش مصنوعی(AI) و علوم تحلیلی در هم آمیزند، مشاغل را با دیدگاه‌های ارزشمندی مواجه می‌سازند که به وسیله آن می‌توان تجربیاتی جذاب‌تر، راحت‌تر و مناسب‌تر را در اختیار مشتریان قرار داد.

کیوسک‌های تعاملی: پلتفرم آینده‌ی خدمت‌رسانی

هشت ثانیه. این مقدار متوسّط زمانی است که یک کسب و کار برای جلب توجّه مشتری و نگهداشت آن، بایستی صرف کند. حال، برنامه و طرح شما برای نه تنها جلب نظر مشتریان دارای بینش رو به افزایش تکنولوژیک، بلکه مشارکت دادن آنان، چیست؟ نسل بعدی کیوسک‌های تعاملی دیجیتال، مکانی مناسب و عالی برای شروع است.

این دستگاه‌ها پلتفرم‌هایی پیچیده، متّصل و هوشمند هستند که تجربیاتی عمیق، سرگرم‌کننده و خاطره انگیز را همگام با کمک به گسترش عملیات و ارتقاء رشد شما، در اختیار مشتریان قرار می دهند.

از سفارش یک غذای مورد علاقه بدون حتّی لمس یک نمایشگر گرفته، تا پرو مجازی لباس در یک مغازه خرده‌فروشی، تا انجام یک کار بانکی از طریق همیارِ مجازیِ مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان کسب تجربیات غیرلمسی،راحت، شخصی و مشارکتی، آن زمان که از این کیوسک‌ها به عنوان پلتفرمی برای ارایه خدمت در آینده به کارگرفته شوند، تقریباً بی‌پایان است.

مزایای کیوسک‌های تعاملی

کیوسک‌های تعاملی می‌توانند به شهرها، کارگزاران حکومتی و کسب و کارها در طیفی از صنایع،کمک کنند، به نحوی که در این صنایع رو به رشد و به شدت رقابتی، با دیگران متفاوت باشند. کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند از طریق بهبود و ارتقاء کیوسک‌های تعاملی دیجیتال، به موارد زیر دست یابید:

  • خلق تجربیات سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و ایمن: با استفاده از فنّاوری‌های غیرلمسی، واقعیّت افزوده(AR)، کنترل امن موبایل، و سایر نوآوری‌های یکپارچه، مشتریان می‌توانند با کیوسک‌ها از طریق راه‌های جدید و الزام‌آور، نظیر گپ و گفت با آواتار خدمتیِ مبتنی بر هوش مصنوعی و یا هدایت کیوسک راهنما که قادر به تشخیص حرکات دست و صورت هستند، و یا دستگاه موبایل شخصی، ارتباط برقرار کنند.
  • ایجاد تعامل روان، غیرلمسی و مشارکتی: کسب و کارها می‌توانند زمینه خریدهای سریع، ساده و فوق راحت را به صورت شبانه‌روزی(24* 7)، از طریق صندوق‌ها و کیوسک‌های قابل حمل فراهم آورند.
  • ارائه پیشنهادات شخصی و مبتنی بر داده: کیوسک‌های خودیار(سلف سرویس)، هنگامی که با آخرین راه‌حل‌های تحلیلی یکی شوند، می‌توانند به صورت اتوماتیک، خریدهای اضافی مبتنی بر تجربه شخصی را به مشتریان بر اساس رفتار و ترجیحات گذشته آنان، پیشنهاد نمایند.
  • تخصیص بیشترین وقت کارمند به مشتریان: کیوسک‌های تعاملی می‌توانند روندکارها را اتوماتیک و خودکار کنند، به کارمندان امکان دهند که بر امور اصلی و ارزش افزوده کسب و کار، نظیر ارایه‌ی خدمت یک کارمند به یک مشتری، متمرکز شوند.

دگرگونی در مشارکت مشتری در عرصه تجربه با کیوسک تعاملی

کسب و کارها می‌توانند مشتری را از طریق آمیختن و به هم پیوستن بینایی کامپیوتری، هوش مصنوعی و فنّاوری‌های تحلیلی در داخل کیوسک‌ها، جهت تحقّق تعاملات هیجان‌انگیز غیرلمسی، به سطح بعدی هدایت کنند. فنّاوری غیرلمسی، تجربه مشتری را از طریق کاهش مشکلات و سختی‌ها در طول گشت و گذار خرید، و حمایت و پشتیبانی از ویژگی‌های خرید به صورت سلف‌سرویس در جهت سرعت و آسودگی خاطر، ارتقاء می‌بخشند. به جای نیاز به لمس فیزیکی بر روی نمایشگر کیوسک، تراکنش‌ها و ارتباطات می‌توانند از طریق تعاملاتی همچون:

تشخیص ژست یا حرکات دست و سر: کیوسک‌ها هنگامی که با فنّاوری‌های بینایی کامپیوتری، رادار و هوش مصنوعی، یکپارچه شوند، می‌توانند هنگام حضور در هتل و یا بانک، حرکات معمولی دست مانند تغییر جهت کف دست برای مرور در انتخاب‌های منو، و یا بالا بردن انگشت شست به عنوان تأیید تراکنش را تشخیص دهند.

شِیء دیدمحور یا تشخیص چهره داوطلبانه: با یکپارچه کردن و ترکیب بینایی کامپیوتری و نرم‌افزار ردیابی چشم، می‌توان از کیوسک‌ها موقع خروج از مغازه، برای تشخیص یکباره و همزمان تمام اقلام گوناگون داخل چرخ‌دستی خرید به جای وارسی تک تک آنها، استفاده کرد و یا از آنها برای دستیابی کارمندان به محل کار ایمن، بهره‌مند شد.

دیکته کردن سخنرانی(گفتار) یا هوش مصنوعی محاوره‌ای: کیوسک‌ها  هنگامی که با فنّاوری شنیداری و گفتاری تجهیز شوند، می‌توانند از هوش مصنوعی محاوره‌ای- که شامل عناصر تشخیص اتوماتیک گفتار، پردازش زبان طبیعی و تبدیل متن به گفتار، است – به منظور تشخیص، درک و پاسخ به آواهای صوتی، نظیر سوالاتی که یک مشتری ممکن است در خصوص محصولی خاص  بپرسد، استفاده کنند.

کاربردهای نوآورانه برای کیوسک‌های تعاملی

کسب و کارها، مؤسّسات درمانی و دولت‌ها، از کیوسک‌ها به روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند. کیوسک‌های تعاملی دیجیتال اغلب برای ارتباط با مشتریان و شهروندان از طریق راه‌های جدید، خودکار نمودن امور تکراری و در اختیار گذاشتن حق انتخاب سلف‌سرویس برای کاربران، به کار گرفته می‌شوند.

خرده‌فروشی

مشتریان امروزی خواهان کسب تجربیات خرید بی دردسری هستند که خرید آنلاین را با محیط داخل مغازه یک کسب و کار، ادغام کند. کسب و کارها از طریق کیوسک‌های خودکار(اتوماتیک)شده و ماشین‌های هوشمند فروش اجناس، تجربیات بی‌نقصی را در اختیار مشتریان، فارغ از این که کی و کجا خرید می‌کنند، قرار می‌دهند. کیوسک‌ها می‌توانند صاحبان مشاغل را در ارتقاء کسب نتایج نهایی از طریق کاهش هزینه‌های کار، کمک کنند و به کارکنان امکان دهند که توجه خود را بر خدمت به مشتریان متمرکز کنند. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند با ایجاد پلتفرم‌های جدیدی برای بیش‌فروشی و فروش اضافی(فروش بیشتر و اضافه تر از آنچه منظور مشتری است)، امر فروش را بهبود بخشند و پیشنهادات شخصی خود را به خریداران ارایه دهند. زمانی که کیوسک‌ها با راه‌حل‌های نوآورانه‌ای نظیر هوش مصنوعی Dave، هوش مصنوعی مجازی، آواتارهای خدمت‌رسانی و راه‌حل‌های چت‌بات هوش مصنوعی یکپارچه شوند، می‌توانند تعاملات بلادرنگ صدامحور را با یک آواتار فروش محاوره‌ایِ هوشمندِ مبتنی بر هوش مصنوعی، به مشتریان عرضه کنند. راه‌حل‌های هوش مصنوعی Dave، هنگامی که در کانال‌های گوناگون از جمله کیوسک‌های دیجیتال، دستگاه‌های واقعیت مجازی، برنامه‌های کاربردی موبایل، و تجهیزات برخط قرارگیرند، می‌توانند دسترسی راحت و بی دردسر 24 ساعته‌ای را به یک واسط فروش مجازی فراهم نمایند.

بانکداری

بانک‌ها به وسیله کیوسک‌های سلف سرویس غیرلمسی، می توانند تجربیات مشتریان را از طریق دستیابی آنان به تحویلداران مجازی و چت‌بات‌هایی که قادرند مشکلاتشان را به سرعت برطرف نمایند، غنا بخشند. یک بانک پیشرو در هندوستان، از یک راه‌حلّ کیوسک دستیارِ مجازیِ هوش مصنوعی استفاده می‌کند. دستیار مجازی هوش مصنوعی، با استفاده از پردازش زبان طبیعی(NLP) و فنّاوری پیشرفته‌ی فراگیریِ عمیق، جهت گفت‌وگو با مشتریان در مورد عناوین پیچیده و متفاوت، مانند توصیه‌های مالی، صلاحیت دریافت وام، و یا اطلاعات شخصی در مورد حساب و یا کارت اعتباری، فراتر از قابلیت‌های چت‌بات‌های محاوره‌ایِ معمولیِ متن‌محور، عمل می‌کند.

رستوران ها و میهمان‌نوازی(میهمان‌یاری)

رستوران‌ها و هتل‌ها همواره و به صورت پیوسته، در حال نوآوری و یافتن راه‌هایی جدید جهت ایجاد آرامش بیشتر و تجربیات متفاوت‌تر برای مشتریان و میهمانان خود هستند. استفاده از کیوسک صدامحور(گویا) غیرلمسی خدمات سواره(drive- thru)، یکی از راه‌هایی است که رستوران‌های معروف (Lee’s Famous Recipe Chicken )، به وسیله آن مشتریان خود را همزمان با افزایش سرعت سرویس، کاستن از زمان انتظار و بهبود صحت سفارش، شگفت‌زده می‌کنند. کیوسک مورد نظر که از یک راه‌حل محاوره‌ایِ هوش مصنوعی که توسط شرکت Hi Auto تولید شده و بر فنّاوری اینتل استوار است، استفاده می‌کند، به میهمانان سلام می‌کند، سفارش را می‌گیرد، به سوالات پاسخ می‌دهد، و در زمان مناسب، قبل از تأیید و تکمیل سفارش، پیش‌فروشی می‌کند.

مراقبت بهداشتی

بیمارستان‌ها و مؤسّسات مراقبت‌های بهداشتی برای آن که بیمار آگاهی بیشتر و استرس کمتری را تجربه کند، از کیوسک سلف‌سرویس بهره می برند. بیماران به محض ورود، پذیرش می‌شوند و راهنمایی‌های شخصی، اطّلاعات در مورد خدمات مراقبت‌های بهداشتی و عرضه‌کنندگان اینگونه خدمات را دریافت می‌کنند و پرداخت بدهی‌های معوّق، به آنان یادآوری می‌شود. این کیوسک‌ها همچنین در مورد خدمات غیرلمسی خودکار، نظیر بررسی گلوکز خون، دادن دارو، و یا اندازه‌گیری علائم حیاتی پایه، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهرها/ دولت‌های هوشمند

کیوسک‌های تعاملی به ایجاد و خلق شهرهای امن، آگاه و متّصل به یکدیگر، کمک می‌کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند به شهروندان و بازدیدکنندگان، در مسیریابی اماکن شهری یا ساختمان‌ها، علیرغم وجود علائم و تابلوهای راهنما، یاری کنند، هشدارهای مهم امنیّت عمومی و یا خدمات ارزش‌افزوده مانند اتّصال رایگان وای‌فای را ارائه دهند. دغدغه‌ای که همواره ذهن مسئولان شهری و دولتی را به خود مشغول می‌دارد، موضوع بهداشت و امنیّت اجزاء و عناصر شهری و دولتی است. یکی از راه‌هایی که می تواند به کاهش نگرانی‌ها منجر شود، برچیدن و کنارگذاشتن لمس(تماس فیزیکی) از تعاملات کیوسک‌های عمومی است. با استفاده از فنّاوری ارائه شده توسط شرکت Outdu، کیوسک‌های لمسی و نمایشگرها را می‌توان با کمترین تلاش و با سرمایه‌گذاری کم، بدون نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی موجود، به راه‌حل‌های غیر لمسی تبدیل نمود. راه‌حل تحلیلی دیداری و شنیداری تقریباً بلادرنگ شرکت Outdu را می‌توان برای تبدیل کیوسک‌های موجود به سیستم‌های غیرلمسی تبدیل کرد که قادر به تشخیص داده‌های ورودی حرکت(ژست) یا صدامحور هستند.

منبع: https://www.intel.com/content/www/us/en/internet-of-things/iot-solutions/kiosk/interactive-and-digital-kiosks.html

فهرست